خاصیت سایه زدن جواب ها درمعادلات دیفرانسیل

پایان نامه
چکیده

محاسبه مدار واقعی در دستگاههای دینامیکی گسسته وپیوسته عموماًمشکل ودر مواردی نیز ناممکن است. لذامفهوم شبه مدارمعرفی گردیده است .یک مدار تقریبی با یک مقدار کوچک خطا را شبه مدار می نامند. شبه مدار ها در بخش های مختلفی از نظریه دستگاهها مورد استفاده قرار می گیرند. خاصیت سایه زنی به معنای وجودمدار واقعی دستگاه در نزدیکی شبه مدارهای آن می باشد.مطالعه خاصیت سایه زنی توسط آنوسوف وبوون آغاز گردید. دراین پایان نامه به بررسی ومطالعه ی انواع خاصیت سایه زنی دردیفیومورفیسم ها ونیز در معادلات دیفرانسیل عادی می پردازیم.

منابع مشابه

شرایط معادل با خاصیت سایه زدن و بررسی دیفئومورفیسم هایی با خاصیت سایه زدن میانگین

در این پاین نامه روی منیفلد بسته و دو بعدی m دیفئومورفیسم هایی را مورد مطالعه قرار داده ایم که دارای خاصیت سایه زدن میانگین می باشند.نشان داده ایم که c^1 درون مجموعه همه دیفئومورفیسم هایی که دارای این خاصیت هستند با محموعه دیفئومورفیسم های آناسوف مشخص می شوند.

تعقیب سایه ها

خسوف کلی ماه یکی از جالب ترین صحنه­ ها در ستاره شناسی می­ باشد. تاکنون مشاهده نشده که دو خسوف نظیر هم باشند. تمامی اجرام جامد آسمانی، که از خوشید نور می­ گیرند، سایه ­ای را از خود در فضا ایجاد می­ کنند. وسعت این سایه بستگی به اندازه جرم و فاصله آن سماوی از خورشید دارد. دو عنصر اصلی در این سایه ­ها وجود دارد که عبارتند از Umbra ,Penumbra

متن کامل

وجود جواب تناوبی یک معادله دیفرانسیل مرتبه سوم غیرخطی با کاربرد در خودروسازی

در این مقاله ما شرط لازم و کافی برای وجود جواب تناوبی غیربدیهی معادله دیفرانسیل مرتبه سوم غیرخطی را مطالعه نموده و با استفاده از قضیه توابع ضمنی،وجود این جواب را ثابت مینمائیم. سپس با استفاده از کامپیوتر جواب تناوبی را در حالت خاصی تقریب نموده و آن را در صفحات xt,xx?وx?x?? رسم می نمائیم. شایان ذکر است که معادله در نظر گرفته شده میتواند یک مدل ریاضی برای ترمز خودروهای سنگین باشد.

متن کامل

پایداری معادلات تابعی و سایه زدن

در این پایان نامه،ابتدا نتایج پایداری را در گروه های متریک اثبات می کنیم سپس به بررسی نتایج سایه زدن برای نگاشت های غیر پوشا می پردازیم یعنی پایداری معادلات تابعی کوشی در مواردی که فضای هدف دارای مضرب 2 است باید یک به یک باشد. در نهایت با به کار گیری قضیه نقطه ثابت پایداری معادلات تابعی در فضاهای متریک و فرا متریک را مطالعه می کنیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023